۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۱۰۱۱
فرمند در گفت‌وگو با رسا:

مشکل عمده مجلس عدم نظارت صحیح است| تحقق عدالت اجتماعی در دستور کار قوا باشد

مشکل عمده مجلس عدم نظارت صحیح است| تحقق عدالت اجتماعی در دستور کار قوا باشد
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده کنیم، باید در وهله نخست قوانین را به طور کامل اجرا کنیم.
فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص وظایف وکلای ملت در تحقق «عدالت اجتماعی»، اظهار داشت: تنها با قانونمند شدن و حرکت در ذیل قانون می‌توانیم «عدالت اجتماعی» را در جامعه به ثمر برسانیم.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی وضع قانون در کشور است و این موضوع ارتباطی ندارد که پارلمان در سال نخست فعالیت خود باشد یا سال پایانی کار خود را بگذراند.

نماینده مردم میانه در پارلمان تصریح کرد: اگر قوانینی که از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد، به طور کامل از سوی متولیان امر اجرا شود، قطعا به عدالت نزدیک خواهیم شد.

فرمند با انتقاد از تکرار قانونگذاری در پارلمان، بیان داشت: متأسفانه به این دلیل که قوانین به صورت کامل اجرا نمی‌شود، مجلس مجبور می‌شود دوباره قوانین جدیدی را وضع کند تا بتواند اصل موضوع مورد نظر را به اجرا برساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با ارجاع به سخنان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب همواره تاکید داشته‌اند که مجلس باید در راه راست حرکت کند و با ابزار نظارتی خود را عملکرد دولت را رصد کند. زمانی که چنین اتفاقی رخ بدهد، قطعا می‌توان به فراگیری عدالت در سطح جامعه امیدوار بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنده بنا بر مطالعاتی که در خصوص مجالس ایران از زمان مشروطه تا کنون داشته‌ام و همچنین تجربه‌ای که در مجالس پس از انقلاب کسب کرده‌ام، یکی از عمده‌ترین ضعف‌های مجلس را، «عدم نظارت» صحیح دیده‌ام.

وی ادامه داد: تنها کاری که در دوره‌های اخیر صورت گرفته، این است که یک «دیوان محاسبات» تاسیس شده تا در ذیل مجلس کار نظارتی انجام دهد. هرچند بنده معتقد هستم که عملکرد دیوان محاسبات کشور نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

فرمند با ارائه یک پیشنهاد، بیان داشت: اگر رابطه نزدیکی بین «سازمان بازرسی کل کشور»، «دیوان محاسبات» و سایر ارگان‌های نظارتی ایجاد شود، قطعا امر نظارت بر اجرای قانون با قدرت بیشتری شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم میانه در بهارستان تأکید کرد: باید سازوکاری ایجاد شود که یک نماینده اولین کار نظارتی خود را از حوزه انتخابیه خود شروع کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که بهتر است مجلس شورای اسلامی تمرکز خود را به بررسی لوایح ارسالی از سوی دولت معطوف کند، بیان داشت: دولت به دلیل داشتن یک بدنه کارشناسی قوی، قادر است لوایح قوی به مجلس ارائه دهد و در همین راستا نیز مجلس می‌تواند به جای تدوین طرح، زمان خود را برای بررسی لوایح واصله صرف کند.

فرمند در پایان تاکید کرد: زمانی که یک قانون تصویب می‌شود، باید به صورت کامل آن را اجرا کنیم و اینطور نباشد که برخی قوانین را به صورت آزمایشی و یا موقت به دولت بفرستیم. در این فضای ایجاد شده می‌توان امیدوار بود که عدالت از مسیر قانون اجرا شود. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات